Παρουσιάσεις και Επαναληπτικά μαθημάτων (Γ΄ και Δ΄):


Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2013

Ιστορία Δ΄ Κεφ. 7 - Οι δεσμοί που ένωναν τους Έλληνες , ασκήσεις

Δες την παρουσίαση του μαθήματος (κλικ στην εικόνα) και κάνε τις παρακάτω ασκήσεις:


Πηγή ασκήσεων: Διαμαντής Χαράλαμπος

Γλώσσα Δ΄ 2η Ενότητα: Ο Παγοπώλης, Τετράδιο Εργασιών, Άσκηση 1, σελ 28


Και ένα τραγουδάκι:
Πολύ χαρακτηριστικοί είναι επίσης οι παρακάτω στίχοι οι οποίοι περιγράφουν τον παγοπώλη της Ερμού πολλά χρόνια πριν.

Ο παγοπώλης της Ερμού 
Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Μουσική: Πέτρος Ταμπούρης
Πρώτη εκτέλεση: Πέτρος Ταμπούρης

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

"Έτσι επιτεθήκαμε στη γραμμή Μεταξά"

Τις απίστευτα δύσκολες συνθήκες που αντιμετώπισαν οι ηρωικοί άνδρες του Ελληνικού Στρατού που επάνδρωναν τα 21 συνολικά οχυρά της γραμμής Μεταξά κατά τη διάρκεια της γερμανικής επίθεσης της 6ης Απριλίου έρχεται να επιβεβαιώσει και η μαρτυρία ενός Γερμανού πιλότου του Heinz Migeod ο οποίος σε συνέντευξη που παραχώρησε το 2010 αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στην επίθεση στη γραμμή Μεταξά
.

Ο Heinz Migeod είναι ένας πρώην πιλότος της Luftwaffe ο οποίος από το 1938 που κατατάχτηκε μέχρι και 1942 πήρε μέρος σε όλες πρακτικά τις επιχειρήσεις στο δυτικό μέτωπο, τα Βαλκάνια, τη μάχη της Κρήτης, τη Μεσόγειο και τη Βόρεια Αφρική. Το 1942 πιάστηκε αιχμάλωτος και μεταφέρθηκε στιν Καναδά μέχρι και το 1947 ενώ το 1974 μετανάστευσε στη Ν. Αφρική όπου ζει μέχρι και σήμερα. Στο βίντεο που ακολουθεί ο Migeod περιγράφει την εμπειρία του από τη μάχη των Οχυρών της γραμμής Μεταξά πετώντας ένα Ju-87D3 Stuka

«Ήμασταν σύμμαχοί με τους Βούλγαρους οι οποίοι μας είχαν επιτρέψει να έρθουμε στη χώρα τους, και από εκεί από το μικρό αεροδρόμιο στο Πέτριτς βόρεια από τη γραμμή Μεταξά η οποία είχε κατασκευαστεί κοντά στα βουνά της Ροδόπης κοιτώντας προς την πλευρά της Βουλγαρίας, ξεκινήσαμε τις επιθέσεις στα οχυρά.

Καταφέραμε να περάσουμε, αλλά ήταν μια πολύ μοντέρνα για την εποχή της διάταξη οχυρών, ανώτερη από αυτή της γραμμής Μαζινό και σφυροκοπούσαμε τα οχυρά αυτά για αρκετές ημέρες. Πετούσαμε 5 με 7 αποστολές την ημέρα μερικές φορές. Ο κάθε πιλότος της Μοίρας είχε αναλάβει την προσβολή ενός συγκεκριμένου οχυρού της γραμμής Μεταξά, έχοντας τη φωτογραφία του συγκεκριμένου οχυρού δεμένη στο πόδι του μπορώντας έτσι να συγκρίνει την εικόνα με αυτό που έβλεπε προκειμένου να κτυπήσει ακριβώς το στόχο που του είχε ανατεθεί.

Τα στρατεύματα στο έδαφος βρίσκονταν σε πολύ κοντινή απόσταση από το κάθε οχυρό. Εμείς είχαμε σαν αποστολή να ρίξουμε τις τρείς βόμβες που συνήθως μεταφέραμε ακριβώς στην οροφή του οχυρού αλλιώς έπρεπε να απαγκιστρώσουμε αμέσως και να δοκιμάσουμε νέα βύθιση.

Μόλις πετυχαίναμε το στόχο αμέσως οι στρατιώτες που ήταν κοντά έτρεχαν και έριχναν μέσα από τις ρωγμές που είχαν προκαλέσει οι βόμβες ένα είδος εκρηκτικού (το χαρακτηρίζει ως κοκτέιλ μολότοφ) και το οχυρό ήταν έτοιμο προς κατάληψη. Αυτό συνέβαινε σε κάθε οχυρό και από τη Σμηναρχία μας ήταν τουλάχιστον 30 αεροσκάφη στον αέρα συνεχώς. Έτσι κατά κάποιο τρόπο η γραμμή Μεταξά «από-οχυροποιήθηκε» και τα στρατεύματά μας έμπαιναν μέσα στα οχυρά και τα καταλάμβαναν.

Ήταν πολύ κουραστικό να βυθίζεις και να παίρνεις ύψος συνέχεια έως και 5 φορές την ημέρα και στο τέλος της ημέρας ήμασταν εξαντλημένοι. Κανονικά το ύψος των επιθέσεων πραγματοποιείτο από ύψος 3000 μέτρων περίπου αλλά επειδή τα οχυρά ήταν σε ύψος περίπου 800 μέτρων πηγαίναμε λίγο ψηλότερα και μετά βυθίζαμε προς τον στόχο, εξαπολύοντας τις βόμβες περίπου στα 400 μέτρα πάνω από το στόχο και μετά κάτω στην κοιλάδα όπου ήταν και η βάση μας.»

Πηγή: defencenet.gr

Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι...

Μετά από ένα μακρύ ταξίδι, διασχίζοντας διάφορα μέρη της υπαίθρου, δύο παιδιά και ο πατέρας τους φτάνουν σε ένα σπίτι που πρόκειται να είναι η νέα τους κατοικία. Τα παιδιά ανυπομονούν να παίξουν, απομακρύνονται από τον πατέρα τους και κατευθύνονται προς ένα πυκνό δάσος για ν α παίξουν "πόλεμο".  Ξαφνικά, μια σειρά από παράξενα γεγονότα συμβαίνουν και τα παιδιά να μαθαίνουν ό, τι ένας πραγματικός πόλεμος είναι πολύ διαφορετικός..

              

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

28η Οκτωβρίου 1940 με κινούμενα σχέδια

Δημιουργήθηκε από το σκιτσογράφο Σταμάτη Πολενάκη τη δεκαετία του 1940. Πιο συγκεκριμένα, ο Πολενάκης ξεκίνησε να σχεδιάζει τα σκίτσα το 1942, τα οποία και ολοκλήρωσε το 1945.Τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν το 1948 – κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου – υπό την εξής δημιουργική ομάδα:

Σταμάτης Πολενάκης (Σενάριο, Εκτέλεση)
Παναγιώτης Παπαδούκας (Κινηματογραφική Εκτέλεση)
Πρόδρομος Μεραβίδης (Μοντάζ)
Η ταινία έκανε μεγάλη εντύπωση όταν προβλήθηκε για πρώτη φορά στις Αθηναϊκές κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά πριν ακόμα τελειώσει ο Εμφύλιος, χάθηκε ως υλικό και παρέμεινε χαμένη για πολλά χρόνια, μέχρι που ανακαλύφθηκε σε μισοκατεστραμμένα αρνητικά το 1980: Επισκευάστηκε και προβλήθηκε ξανά στο κοινό.

Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013

Ιστορία Δ΄ Κεφ. 6 - Τα πολιτεύματα στην αρχαϊκή Ελλάδα , ασκήσεις

Δες την παρουσίαση του μαθήματος (κλικ στην εικόνα) και κάνε τις παρακάτω ασκήσεις:



Πηγή ασκήσεων: Διαμαντής Χαράλαμπος

Γλώσσα - 2η Ενότητα: Το νερό συστήνεται, Ο κύκλος του νερού


Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα για να δείτε μία παρουσίαση σχετικά με τον κύκλο του νερού από το skoool.gr:
Αναδημοσίευση από: e-zoot



Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

Ιστορία Δ΄ Κεφ. 5 - Nέες αποικίες των Ελλήνων , ασκήσεις


Δες την παρουσίαση του μαθήματος (κλικ στην εικόνα) και κάνε τις παρακάτω ασκήσεις:

Πηγή ασκήσεων: Διαμαντής Χαράλαμπος

Τι κάνουμε σε περίπτωση σεισμού; Ενημέρωση για το σεισμό

Mάθε τι πρέπει να κάνεις σε περίπτωση σεισμού. (κλικ στην εικόνα) "Κατέβασε" τις οδηγίες στον υπολογιστή σου κλικ εδώ 

Μελέτη Π. - Γεωγραφικό Διαμέρισμα Ηπείρου, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Κρήτης, Νησιών Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους - Παιχνίδια με τους αντίστοιχους νομούς



Βρες τους νομούς στα Γεωγραφικά Διαμερίσματα της  Ηπείρου, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου, Κρήτης, Νησιών Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους! Πρόσεχε όμως γιατί ο χρόνος "τρέχει"! (κλικ στην αντίστοιχη εικόνα)




Γλώσσα Δ΄ - 2η Ενότητα: Το νερό συστήνεται, Ασκήσεις




Βρες τι περιέχει η κάθε πρόταση και τοποθέτησέ την στην κατάλληλη στήλη. Μη ξεχνάς τι πρέπει να ρωτάς για να βρεις το υποκείμενο, αντικείμενο και το κατηγορούμενο. (κλικ στην εικόνα)

Πηγή άσκησης: Διαμαντής Χαράλαμπος

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Μελέτη Π. - Γεωγραφικό Διαμέρισμα Μακεδονίας, Παιχνίδι με τους νομούς της Μακεδονίας

Βρες τους Νομούς στο Γεωγραφικό Διαμέρισμα της Μακεδονίας! Πρόσεχε όμως γιατί ο χρόνος "τρέχει"! (κλικ στην εικόνα)

Μελέτη Π. - Γεωγραφικό Διαμέρισμα Θράκης, Παιχνίδι με τους νομούς της Θράκης

Βρες τους Νομούς στο Γεωγραφικό Διαμέρισμα της Θράκης! Πρόσεχε όμως γιατί ο χρόνος "τρέχει"! (κλικ στην εικόνα)

Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2013

Ιστορία Δ΄- Γεωμετρικά χρόνια, Ασκήσεις


Η Κάθοδος των Δωριέων:                              Σωστό ή Λάθος
Οι Έλληνες δημιουργούν αποικίες:               Η ακροστιχίδα της αποικίας
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων:        Να αντιστοιχίσεις το θεό με το σύμβολό του
Επαναληπτικό μάθημα:                                  Διάλεξε τη σωστή απάντηση
Επαναληπτικό μάθημα:                                  Ταίριαξε τις φράσεις
Επαναληπτικό μάθημα:                                  Συμπλήρωση κενών


Πηγή ασκήσεων:11dim-evosm.thess.sch.gr
                             4dim-aridaias.pel.sch.gr
                             kessaris.edu.gr

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2013

Ιστορία Δ΄ Κεφ. 4: H τέχνη και η γραφή, Διαδραστικό παιχνίδι

Μπορείς να φτιάξεις ένα αγγείο της γεωμετρικής εποχής; Διάλεξε αγγείο και ξεκίνα! (κλικ στην εικόνα)

Επαναληπτικές Ασκήσεις Ιστορίας Δ΄: "Γεωμετρικά χρόνια" - Κεφ. 1 - 4


Ιστορία Δ΄ Κεφ. 4 - H τέχνη και η γραφή , ασκήσεις

Δες την παρουσίαση του μαθήματος (κλικ στην εικόνα) και κάνε τις παρακάτω ασκήσεις:

Πηγή ασκήσεων: Διαμαντής Χαράλαμπος

Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Ενημέρωση για τη λύσσα

Δυστυχώς από την περσινή χρονιά έχει επανεμφανιστεί στην Ελλάδα η λύσσα. Το πρώτο κρούσμα
αφορούσε μία κόκκινη αλεπού στην Κοζάνη, έκτοτε έχουν εμφανιστεί συνολικά 24 κρούσματα ( 20 σε αλεπούδες, 3 σε σκυλιά και 1 σε γάτα). 
(Κλικ στην εικόνα για να διαβάσεις το ενημερωτικό φυλλάδιο)

Για την αντιμετώπιση της νόσου στα ζώα και κατά συνέπεια στον άνθρωπο έχουν ξεκινήσει εμβολιασμοί των αλεπούδων με εναέριες ρίψεις εμβολίων δολωμάτων που περιέχουν ζωντανό ιό κατά της λύσσας. Επίσης εντατικοποιούνται σε όλη τη χώρα οι εμβολιασμοί των σκύλων και γατών (δεσποζόμενων και αδέσποτων) με εμβόλια κατά της λύσσας.Λόγω της σοβαρότητας του θέματος και των πιθανών συνεπειών της νόσου για τη Δημόσια υγεία ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Δεν υπάρχει λόγος εκδήλωσης έντονης ανησυχίας και πανικού και οι παρακάτω συμβουλές αποτελούν τμήμα ενημέρωσης και επαγρύπνησης του πολίτη.

Αναδημοσίευση από: Περί ανέμων υδάτων και σχολείου

Πώς να κρυφτείς απ` τα παιδιά... ;


Γλώσσα Δ' - Επαναληπτικές ασκήσεις 1ης ενότητας : "Ένα ακόμα σκαλί"





Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2013

Μελέτη Π. 1η Ενότητα: Ελλάδα η χώρα μας - Πρώτη γνωριμία με την Ελλάδα, Γνωρίζουμε καλύτερα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας

(κλικ πάνω στις λέξεις)

Πηγή ασκήσεων: Διαμαντής Χαράλαμπος, Ηλιάδης Ηλίας

Τοποθετήστε  τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας πάνω στον χάρτη. (κλικ στην εικόνα)
2013-09-25 07_18_46-Mozilla Firefox

Βρες τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας στο κρυπτόλεξο (κλικ στην εικόνα)

Πηγή ασκήσεων: Μπαστάνης Παναγιώτης

Ιστορία Δ΄ Κεφ. 3 - H ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων, ασκήσεις


Δες την παρουσίαση του μαθήματος (κλικ στην εικόνα) και κάνε τις παρακάτω ασκήσεις:



Πηγή ασκήσεων: Διαμαντής Χαράλαμπος

Επαναληπτικές Ασκήσεις Γλώσσας 1ης Ενότητας: "Ένα ακόμα σκαλί" - Γλώσσα Δ΄


Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2013

Γλώσσα Δ΄ 1η Ενότητα: Αστραδενή, Παραγωγή Γραπτού Λόγου - Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα


Πώς περιγράφουμε ένα κτίσμα
View more presentations or Upload your own.
Πηγή: Ζάρκος Δημήτριος  Μίσσιου Γεωργία

Γλώσσα Δ΄ 1η Ενότητα - Η Αστραδενή στο νέο σχολείο της (απόσπασμα από την Αστραδενή)


Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό!

Όχι στη Σχολική Βία και τον Εκφοβισμό! on PhotoPeach

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων!

Η κυρά Διατροφή... και οι πυραμίδες υγιεινής διατροφής και αθλητικών δραστηριοτήτων! on PhotoPeach

Επίσκεψη στον Αρκτούρο!

Επίσκεψη στον Αρκτούρο! on PhotoPeach

Επίσκεψη στο Παλαιοντολογικό - Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας!

Επίσκεψη στο Παλαιοντολογικό - Ιστορικό Μουσείο Πτολεμαΐδας! (Ζωγραφικό δοκίμιο του Δημοσθένη Κοκκινίδη: Ομήρου Οδύσσεια) on PhotoPeach

Επίσκεψη στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Πύργων!

Επίσκεψη στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Πύργων! on PhotoPeach

Ιστορία Δ' τάξης

Ιστορία Δ' τάξης
Όλες οι παρουσιάσεις για το μάθημα της Ιστορίας (κλικ στην εικόνα) http://tetartitaxi.weebly.com/